dimecres, 7 de novembre del 2012

"USOS EDUCATIUS DELS BLOGS. RECURSOS,ORIENTACIONS I EXPERIÈNCIES PER A DOCENTS"


La utilització de la diversitat de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a recurs didàctic que facilita l’aprenentatge dels estudiants,sembla per a molts,un element clau i amb prou potencial per permetre promoure una millora en els plantejaments educatius més tradicionals.

Ja són un bon grups de professionals els que han posat en pràctica un bon nombre d'experiències en diferents contextos que ens demostren que les TIC poden esdevenir un element facilitador de l’aprenentatge i motivador per tal que l'alumne esdevingui un aprenent actiu. 

La col·lecció "Dossiers DIDAC-TICS" vol recollir experiències innovadores i apropar-les als mestres de l'educació d'una manera entenedora,didàctica i propera a la pràctica. Els dossiers de la col·lecció es classifiquen tenint en compte el nivell educatiu.

El llibre segueix una mateixa estructura:

Primera part del llibre: Introdueix de manera breu, la fonamentació psicopedagògica sobre el recurs.

Segona part del llibre: És la més extensa. Es presenta i es desenvolupa el recus, l'experiència o la innovació.

La tercera part del llibre consta d'un recull d'exemples, experiències de centres, testimonis de mestres, orientacions i materials que l'educador pot utilitzar o adaptar en la seva tasca docent.

Per últim hi ha un apartat que agrupa un conjunt de preguntes més freqüents que un professional pot fer davant la implementació del contingut i algunes referències per tal d'ajudar el lector que estigui interessat en el tema que hi vulgui aprofundir més.

L'objectiu del llibre és explicar algunes de les raons del fenomen dels blogs i el seu ús en l'àmbit educatiu, i especialment dotar el professorat de recursos, orientacions i múltiples experiències que els permetin iniciar i/o aprofundir en la introducció d'aquesta eina en la seva pràctica.

Per altra banda també vol emfatitzar un dels prepòsits: " Els blogs, com altres recursos educatius basats en Internet, no suposen per si mateixos un canvi educatiu ni una millora de la qualitat de l'educació. La seva contribució en aquet terreny dependrà de quines siguin les metes educatives proposades i com s’adeqüin aquets recursos a aquestes metes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada